Οι φοιτητές με αναπηρία (ΦμεΑ) ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΕΕΑ) ανήκουν στις ακόλουθες περιπτώσεις:
(α) Πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις που έχουν εισαχθεί με το ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
(β) Φοιτητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που διαθέτουν διάγνωση από Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) (ή ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΔΥ), Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, Πιστοποιημένα Κέντρα του Υπουργείου Παιδείας για αξιολόγηση και πιστοποίηση ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, ψυχιατρικές γνωματεύσεις, και οι οποίοι προσκομίζουν ειδική διαγνωστική έκθεση στην οποία αναφέρεται η περιοχή δυσκολίας και διατυπώνεται εισήγηση για τον τρόπο εξέτασής τους, γραπτής ή προφορικής.
(γ) άλλες ειδικές κατηγορίες ή αναπηρίες (με μόνιμο ή παροδικό, σωματικό ή ψυχικό, πρόβλημα υγείας). Φοιτητές που κατά τη διάρκεια των σπουδών τους αντιμετωπίζουν μόνιμο ή παροδικό, σωματικό ή ψυχικό, πρόβλημα υγείας, το οποίο επηρεάζει την παρακολούθηση του προγράμματος σπουδών και δεν ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητα [ΔΕΠ-Υ], διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές, ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες).
Οι φοιτητές με αναπηρία (ΦμεΑ) ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΦμεΕΕΑ) για να ενταχθούν στο ειδικό πλαίσιο εξέτασης καταθέτουν αίτημα στη Γραμματεία της Σχολής και στη Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης (ΜΙΠ) (ή στο Γραφείο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης, Γραφείο ΣΥ.Ψ.Υ. - έως τη στελέχωση της ΜΙΠ).
Τα αιτήματα ένταξης στο ειδικό καθεστώς εξέτασης υποβάλλονται στο χρονικό διάστημα από την δήλωση των μαθημάτων κάθε εξαμήνου έως το αργότερο δέκα (10) εργάσιμες ημέρες πριν την εκάστοτε εξέταση. Το αίτημα μπορεί να είναι ενιαίο για όλα τα μαθήματα που έχει δηλώσει ο φοιτητής στο εξάμηνο ή για κάποια από αυτά, ή/και να αφορά όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης σε ένα μάθημα.
ΦμεΑ/ΦμεΕΕΑ της παραπάνω περίπτωσης (α) φοιτητές υποβάλουν μόνο αίτημα και εντάσσονται στον ενδεδειγμένο τρόπο εξέτασης του ειδικού οδηγού αξιολόγησης ΦμεΑ/ΦμεΕΕΑ του Πολυτεχνείου Κρήτης. Στις περιπτώσεις (β) και (γ), οι φοιτητές υποβάλουν αίτημα και γνωμάτευση με εισήγηση για τον ενδεδειγμένο τρόπο εξέτασής τους ή/και δήλωση του τρόπου εξέτασής τους στις Πανελλήνιες εξετάσεις.
Κάθε αίτημα εξετάζεται από την ΜΙΠ (ή το Γραφείο ΣΥ.Ψ.Υ.) χωριστά, σε συνεργασία με τον φοιτητή και βάσει των ιατρικών βεβαιώσεων, αξιολογήσεων και γνωματεύσεων που τον αφορούν. Η ΜΙΠ (ή το Γραφείο ΣΥ.Ψ.Υ.) ενημερώνει άμεσα την Γραμματεία της Σχολής και τους διδάσκοντες.
Διαβάστε στη συνέχεια: Ακαδημαϊκό ημερολόγιο