(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ ΔΕ  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  10ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Σύνολο 0 30
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδίκευσης
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.pem.tuc.gr/index.php?id=4792

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Χρησιμοποιεί γνώσεις που απέκτησε από τις σπουδές για την εις βάθος μελέτη ενός θέματος στο αντικείμενο του μηχανικού παραγωγής και διοίκησης
  •  Εφαρμόζει ολιστική προσέγγιση στην ανάλυση συστημάτων λαμβάνοντας υπ' όψη τεχνολογικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες.
  •  Αναλύει σύνθετα προβλήματα που συχνά έχουν και διεπιστημονικά χαρακτηριστικά σε μικρότερα προβλήματα που επιλύονται με συστηματικό τρόπο
  •  Συλλέγει δεδομένα όταν η διαθέσιμη πληροφορία είναι ελλιπής ή ανεπιβεβαίωτη
  •  Συνδυάζει γνώσεις και ποσοτικά ή ποιοτικά δεδομένα για να χειρισθεί πολύπλοκα θέματα
  •  Καταγράφει τη βιβλιογραφία και την επιστημονική γνώση επάνω στο θέμα της διπλωματικής εργασίας
  •  Συγκρίνει (Αξιολογεί) με συστηματικό τρόπο τις προτεινόμενες στη διπλωματική λύσεις προβλημάτων με την υπάρχουσα κατάσταση ή με λύσεις στις οποίες οδηγούν άλλες καθιερωμένες μεθοδολογίες
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η διπλωματική εργασία αφορά στη μελέτη κάποιου ερευνητικού θέματος ή σύνθετου πρακτικού προβλήματος που άπτεται ενός ή περισσοτέρων γνωστικών αντικειμένων του προγράμματος σπουδών. Η εκπόνηση της εργασίας απαιτεί τον σαφή ορισμό του προβλήματος και την περιγραφή του αντικειμένου, τη συλλογή στοιχείων, την ανάλυσή τους με συνδυαστική χρήση εργαλείων και τεχνικών από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, την σύνθεση σε μία τελική πρόταση ή μοντέλο επίλυσης και τέλος την εφαρμογή ή επικύρωση στην πράξη ή με τη βοήθεια αριθμητικών αποτελεσμάτων.
Στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού έτους όλα τα μέλη ΔΕΠ ανακοινώνουν σε σχετική ιστοσελίδα της Σχολής έναν κατάλογο με θέματα διπλωματικών εργασιών. Πρόσθετα θέματα ανακοινώνονται επίσης και κατά τη διάρκεια του έτους.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:  Λογισμικό επίλυσης προβλημάτων, Ανάπτυξη λογισμικού
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:   Τηλεδιάσκεψη, email
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας  300 ώρες
 Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων  10 ώρες
 Εκπαιδευτική Επίσκεψη  10 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  370 ώρες
 Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας  50 ώρες
 Πρακτική (Τοποθέτηση σε θέση εργασίας)  10 ώρες
 Σύνολο  750 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

Η διπλωματική εργασία περιλαμβάνει κυρίως την αυτοτελή μελέτη και την εκπόνηση εργασίας.
Εάν στο θέμα της εργασίας περιλαμβάνεται πρακτική εφαρμογή σε κάποιον φορέα (επιχείρηση ή οργανισμό), τότε είναι απαραίτητη η επίσκεψη του φοιτητή στους χώρους του φορέα, η συζήτηση με υπευθύνους για τον καθορισμό του προβλήματος που θα μελετηθεί, η καταγραφή της τρέχουσας κατάστασης και η συλλογή δεδομένων. Αυτά μπορεί να γίνουν στο πλαίσιο είτε πρακτικής άσκησης είτε εκπαιδευτικών επισκέψεων στον φορέα. Άλλες εργασίες περιλαμβάνουν εργαστηριακά πειράματα. Οι τρεις χρόνοι (10+10+10) είναι ενδεικτικοί. Η ανασκόπηση και μελέτη της βιβλιογραφίας συμβάλλει στην εμβάθυνση της γνώσης του αντικειμένου, στην εύρεση των καλύτερων μεθόδων επίλυσης των επί μέρους προβλημάτων και βοηθά τον φοιτητή στην οργάνωση του κειμένου της διπλωματικής.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση 
 Ατομική Εργασία   100%   (Δημόσια Παρουσίαση)
     (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) 


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Ο φοιτητές αφού συμφωνήσουν για το θέμα της εργασίας τους με τον επιβλέποντα καθηγητή καταθέτουν σχετική αίτηση στη Συνέλευση Τμήματος. Η εξεταστική επιτροπή ορίζεται από τον επιβλέπονται και περιλαμβάνει δύο ακόμη μέλη με αντικείμενο σχετικό με το θέμα της διπλωματικής.

Ακολουθεί η εκπόνηση και σύνταξη της εργασίας. Η παρουσίαση και εξέτασή της επιτρέπεται να γίνει:

  • μετά την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του φοιτητή σε όλα τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών.
  • οποιαδήποτε στιγμή κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους και μέχρι είκοσι (20) ημέρες από το τέλος μιας εξεταστικής περιόδου.

Η παρουσίαση της εργασίας ανακοινώνεται σε σχετικό ιστότοπο της Σχολής και του Πολυτεχνείου Κρήτης. Η βαθμολόγηση γίνεται από κάθε μέλος της εξεταστικής επιτροπής ξεχωριστά και εξάγεται ο μέσος όρος. Κριτήρια αξιολόγησης: Ποιότητα περιεχομένου της εργασίας (50%), ποιότητα του κειμένου (30%) και ποιότητα της προφορικής παρουσίασης (20%). Η διπλωματική εργασία ελέγχεται για λογοκλοπή και επισυνάπτεται η αναφορά του συστήματος λογοκλοπής στο πρακτικό εξέτασης της διπλωματικής εργασίας που κατατίθεται στη γραμματεία της Σχολής.

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Η βιβλιογραφία καθορίζεται ανάλογα με το αντικείμενο της διπλωματικής εργασίας.
Οι διπλωματικές εργασίες των τελειοφοίτων της Σχολής ΜΠΔ είναι διαθέσιμες από τον ιστότοπο της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος.