(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΓΛΣ 104 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Σύνολο | 2 | 3 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://moodle.tuc.gr/course/index.php?categoryid=48 |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τα Γερμανικά ΙΙ έχουν χαρακτήρα εμβάθυνσης και επιδιώκουν να ενισχύσουν τις βάσεις που δημιουργήθηκαν στα Γερμανικά Ι. Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των φοιτητών για αυτοδύναμη επεξεργασία και κατανόηση διαφόρων μορφών αυθεντικών κειμένων, η επέκταση του υπάρχοντος λεξιλογίου και η παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση. Η περιγραφή της δομής των προτάσεων καθώς και των δυνατοτήτων σύνθεσής τους στη Γερμανική Γλώσσα, αποτελεί κεντρικό σημείο αναφοράς στα πλαίσια της γραμματικής.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | email, Ζoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 26 ώρες | |||
Εκπαιδευτική Επίσκεψη | 6 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 17 ώρες | |||
Σύνολο | 75 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1) προφορικός και γραπτός λόγος - διάδραση - παρουσίαση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
2) κλίση τροπικών ρημάτων Ι - νέα θεματική ενότητα - σύνταξη σύνθετων προτάσεων - απλό αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
3) διάλογοι δραστηριοτήτων προφορικά και γραπτά στα Γερμανικά - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
4) οι μέρες, χρονικές στιγμές μέρας, η ώρα (επίσημος και καθημερινός τρόπος) - προθέσεις - διάδραση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
5) γραπτός λόγος σύνταξη φιλικής επιστολής - αναλυτική επεξεργασία ανάλογου κειμένου - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
6) τροπικά ρήματα ΙΙ - σύνθετες λέξεις - ερωτηματικές λέξεις - σύντομοι διάλογοι - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
7) μάθημα και διάδραση με καθηγητή γερμανικής γλώσσας από τη Γερμανία - θεματική ενότητα προσαρμοσμένη στο επίπεδο των φοιτητών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
8) χωριζόμενα και μη χωριζόμενα ρήματα κλίση και χρήση τους στο γραπτό και προφορικό λόγο - λεξιλόγιο νέας θεματικής ενότητας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
10) προσωπική προφορική παρουσίαση για προσωπικά σχέδια και προγραμματισμό κινήσεων - γραπτές σημειώσεις - ερωτήσεις, απαντήσεις - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) εξάσκηση στo λεξιλόγιο - απλό αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
12) αναλυτική επεξεργασία απλού κειμένου - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής (σχηματισμός σύνθετων προτάσεων με διάφορετικούς τρόπους) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων στοιχείων και διόρθωση αυτών - διάδραση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση
Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση (εντοπισμός συγκεκριμένων πληροφοριών)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση
- Ασκήσεις γραμματικής, συντακτικού και λεξιλογίου
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann