(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 202  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  3ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 3  
   Φροντιστηριακές Ασκήσεις 1  
   Σύνολο 4 4
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού υποβάθρου
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD253/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει τις διαφορετικές κατηγορίες υλικών
  •  Αναπτύσει Σχέσεις Δομής-Ιδιοτήτων
  •  Αξιολογεί Τις ιδιότητες των υλικών
  •  Διακρίνει Διαγράμματα Φάσεων
  •  Εκτιμάει (Συνθέτει) Τις μηχανικές ιδιότητες των υλικων
  •  Εκτιμάει (Υπολογίζει) Την μηχανική αντοχή των υλικών
  •  Εκφράζει Διαγράμματα Φάσεων
  •  Κριτικάρει Τεχνολογικές εφαρμογές διαφορετικών υλικών
  •  Χρησιμοποιεί τα διαγράμματα Φάσεων
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στην επιστήμη και τεχνολογία των υλικών. Ατομική και μοριακή δομή. Βασικές αρχές κρυσταλλογραφίας. Δομή των κρυσταλλικών στερεών. Ατέλειες Στερεών. Διάχυση. Αστοχία υλικών και μηχανισμοί ισχυροποίησης. Διαγράμματα Φάσεων. Σχέσεις δομής και ιδιοτήτων. Μεταλλικά υλικά. Μηχανικές ιδιότητες των μετάλλων. Βιομηχανικά μέταλλα και κράματα. Πορώδη – Σύνθετα – Καταλυτικά υλικά. Φυσικοχημικός χαρακτηρισμός υλικών. Τεχνικές επιφανειακής και δομικής ανάλυσης. Υλικά για περιβαλλοντικές και ενεργειακές εφαρμογές.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία 
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:  Παρουσιάσεις Διαλέξεων/Διαδίκτυο
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:   Διαδικτυακό Υλικό/Εclass, Email
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  39 ώρες
 Φροντιστήρια  13 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  48 ώρες
 Σύνολο  100 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

Διδακτέα ύλη/εβδομάδα :
1) Εισαγωγή στην επιστήμη και τεχνολογία των υλικών.
2) Ατομική και μοριακή δομή.
3) Βασικές αρχές κρυσταλλογραφίας.
4) Δομή των κρυσταλλικών στερεών.
5 Ατέλειες Στερεών.
6) Διάχυση.
7) Αστοχία υλικών και μηχανισμοί ισχυροποίησης.
8) Διαγράμματα Φάσεων.
9) Διαγράμματα Φάσεων
10)Μεταλλικά υλικά. Μηχανικές ιδιότητες των μετάλλων.
11) Βιομηχανικά μέταλλα και κράματα.
12) Πορώδη – Σύνθετα – Καταλυτικά υλικά.
13) Υλικά για περιβαλλοντικές και ενεργειακές εφαρμογές.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   100%   (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1) Επιστήμη και Τεχνολογία των Υλικών, W.D. Callister & D.G. Rethwisch, Εκδόσεις Τζιόλα.
2) Υλικά : Δομή, Ιδιότητες & Τεχνολογικές Εφαρμογές, D.R. Askeland, W.J. Wright, Εκδόσεις Τζιόλα.