(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΓΛΣ 203  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  3ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 2  
   Φροντιστηριακές Ασκήσεις 2  
   Σύνολο 4 3
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Γενικών Γνώσεων
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://moodle.tuc.gr/auth/shibboleth/login.php

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Περιγράφει καταστάσεις, προσωπικές εμπειρίες, σχέδια και μελλοντικούς ακαδημαϊκούς στόχους στη γερμανική γλώσσα.
  •  Εξηγεί στους συμφοιτητές του νέες έννοιες … στα Γερμανικά.
  •  Χρησιμοποιεί εξειδικευμένο λεξιλόγιο στον προφορικό και γραπτό λόγο.
  •  Αναπτύσει την άποψη του/της στη γερμανική γλώσσα.
  •  Δημιουργεί μια προφορική παρουσίαση για θέμα σχετικό με την ακαδημαϊκή του καθημερινότητα στα Γερμανικά.
  •  Αξιολογεί συγκεκριμένες πληροφορίες σε γερμανικά κείμενα διαφόρων ειδών.
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Στα Γερμανικά ΙΙΙ δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην εισαγωγή στην εξειδικευμένη ορολογία, τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Αντικείμενο του μαθήματος είναι η ανάγνωση, η επεξεργασία καθώς και η κριτική προσέγγιση διαφόρων αυθεντικών κειμένων (άρθρα, τεχνικά κείμενα) που έχουν άμεση σχέση με την ορολογία του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης. Επεκτείνονται οι μορφές και δομές διατύπωσης στην παραγωγή του γραπτού λόγου. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση.
Το οπτικοακουστικό υλικό αυτόνομης μάθησης, οι ασκήσεις στην ιστοσελίδα του Γλωσσικού Κέντρου, καθώς και η ηλεκτρονική τάξη δρουν συμπληρωματικά προς το μάθημα.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:  power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής,
 διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο
 χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
 Στην εργαστηριακή εκπαίδευση:  πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle
 διαδραστικό βιβλίο & διαδραστικές ασκήσεις
 χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:  email, zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  26 ώρες
 Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις  26 ώρες
 Εκπαιδευτική Επίσκεψη  6 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  17 ώρες
 Σύνολο  75 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1) Διάλογοι γνωριμίας σε μορφή συνέντευξης στα Γερμανικά - επανάληψη βασικού λεξιλογίου & εισαγωγή (Ι) στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - προφορική προσωπική περιγραφή και γραπτή περιγραφή συμφοιτητών - διαδραστικές ασκήσεις
2) Εισαγωγή (ΙΙ) στο καδημαϊκό λεξιλόγιο - (οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις)
3) Εξάσκηση στo ακαδημαϊκό λεξιλόγιο - (αυθεντικό κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες (θεματολογία σπουδές) στα Γερμανικά.
4) Επεξεργασία και κριτική προσέγγιση ανάλογου κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
5) Προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη προφορική παρουσίαση, σχετικού θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β1 Γερμανικών - διάδραση - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής
6) Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις
7) Παραγωγή γραπτού λόγου (ανάλογο λεξιλόγιο) - επίσημο email - σύνταξη αναλυτικής επιστολής προθέσεων και κινήτρων - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
8) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας.
9) Ανάγνωση, επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
10) Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - (κείμενο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις)
11) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
12) Γραπτός λόγος - περιγραφή προσωπικών εμπειριών, σχεδίων και μελλοντικών ακαδημαϊκών στόχων
13) Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά

Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :

Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   100%   (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση

Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
- Κατανόηση γραπτού λόγου και γλωσσική επίγνωση
(Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν - επιλογή & συμπλήρωση)
- Προτάσεις πολλαπλής επιλογής
- Κατανόηση γραπτού λόγου, εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών.
- Παραγωγή γραπτού λόγου και γραπτή διάδραση

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα (Εύδοξος):
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Menschen A1 - Kursbuch, Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Kompass DaF B2.1 Kurs- und Übungsbuch, Birgit Braun, Nadja Fügert, Friederike Jin, Klaus F. Mautsch, Ilse Sander, Nicole Schäfer, Daniela Schmeiser