(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΚΕΠ 302 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικών Γνώσεων | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD349/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το αντικείμενο το μαθήματος εντάσσεται στο πλαίσιο της Κοινωνιολογίας της Εργασίας και της Ανάπτυξης, με κεντρικό πυρήνα τις αλλαγές των παραγωγικών συστημάτων γενικά και ειδικότερα στον κλάδο της μεταποίησης (βιοτεχνία, βιομηχανία), σε συνδυασμό με συναφείς κλάδους της παραγωγικής καθώς και της επιστημονικής δραστηριότητας. Εξετάζονται αναλυτικά και συνθετικά, σε διάφορες κλίμακες (διεθνή, εθνική, τοπική-περιφερειακή), ζητήματα που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις, τις παραγωγικές διαδικασίες, την έρευνα και ανάπτυξη (Ε&Α), τις τεχνογνωσίες, τη βιομηχανική πολιτική, τις διακλαδικές και διαβιομηχανικές σχέσεις.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | Power point και οπτικοακουστικού υλικού. e-class, zoom. | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | e-class & email. |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Φροντιστήρια | 10 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 10 ώρες | |||
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας | 10 ώρες | |||
Διαδραστική διδασκαλία | 31 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1. Η Εργασία. Ιστορική Εξέλιξη και Σύγχρονος Κοινωνικός ρόλος.
2. Εργασία και Οργάνωση στα Πλαίσια των Γενικών Θεωριών των Κλασικών Κοινωνιολόγων.
3. Η Βιομηχανική Κοινωνιολογία και Νέες Εργασιακές Σχέσεις. Οι Αλλαγές των Εργασιακών Σχέσεων σε Διάφορες Ιστορικές Φάσεις. Οι Αιτίες των Αλλαγών στις Εργασιακές Σχέσεις.
4. Η Απορρύθμιση των Εργασιακών Σχέσεων σε Διεθνές, Ευρωπαϊκό και Εθνικο Επίπεδο.
5. Μεταφορντισμός, Νέες Τεχνολογίες και Εργασία. Αλλαγές στην Οργάνωση της Εργασίας και τις Εργασιακές Σχεσεις.
6. Εργασιακές Σχέσεις και Κράτος. To Κράτος “Νομοθέτης”: Θεσμικό Πλαίσιο των Εργασιακών Σχέσεων.
7. Η Ευελιξία στις Εργασιακές σχέσεις. Ορισμοί, Είδη Ευελιξίας. Νέες Ευέλικτές Μορφές Απασχόλησης και Ποιότητα Απασχόλησης σε Διεθνές, Ευρωπαϊκό και Εθνικό Επίπεδο.
8. Οι Αλλαγές των Εργασιακών Σχέσεων στον Πρωτογενή τομέα (γεωργία, αλιεία, ορυχεία και λατομεία), με ιδιαίτερη αναφορά στον Δευτερογενή τομέα (βιομηχανία, βιοτεχνία) και Τριτογενή τομέα (εμπόριο, υπηρεσίες, διοίκηση). Επίσης, θα αναφερθούν οι Επιπτώσεις στους Εργαζομένους και την Απασχόληση.
9. Ο Εργατικός Συνδικαλισμός και η Συλλογική Εκπροσώπηση της Εργασίας μέσα στο Σύγχρονο Μεταβαλλόμενο Περιβάλλον.
10. Συνδικάτα και Απεργίες.
11. Οι Συλλογικές Συμβάσεις και Συλλογικές Διαπραγματεύσεις.
12. Το Κράτος ¨Διαιτητής”. Οι Μηχανισμοί Επίλυσης και Ρύθμισης των Συλλογικών Διαφορών στην Ελλάδα.
13. Επανάληψη της Ύλης. Απορίες από τους Φοιτητές. Προετοιμασία για τις Εξετάσεις του Εξαμήνου.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχiση) | ||
(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||||
(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ