(1) ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
| 2η ΣΧΟΛΗ | |||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΓΛΣ 204 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4ο |
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
| Διαλέξεις | 2 | ||
| Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 2 | ||
| Σύνολο | 4 | 3 | |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικών Γνώσεων | ||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://moodle.tuc.gr/auth/shibboleth/login.php | ||
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
| Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με την ορολογία του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης στα Γερμανικά, μέσω επιστημονικών κειμένων και αυθεντικών κειμένων εξειδικευμένου περιεχομένου καθώς και η βελτίωση των συγγραφικών τους δεξιοτήτων. Ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. Δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ακουστική κατανόηση και στη παραγωγή προφορικού / γραπτού λόγου, προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία.
Το οπτικοακουστικό υλικό αυτόνομης μάθησης, οι ασκήσεις στην ιστοσελίδα του Γλωσσικού Κέντρου, καθώς και η ηλεκτρονική τάξη δρουν συμπληρωματικά προς το μάθημα.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία | ||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
| Στη διδασκαλία: | power point, Youtube, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός υπολογιστής, διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς | |||
| Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης moodle διαδραστικός πίνακας, διαδραστικό βιβλίο χρήση διαδραστικών εφαρμογών από συσκευές smart για εκπαιδευτικούς σκοπούς | |||
| Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | email, zoom - τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών | |||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
| Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
| Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 26 ώρες | |||
| Εκπαιδευτική Επίσκεψη | 6 ώρες | |||
| Αυτοτελής μελέτη | 17 ώρες | |||
| Σύνολο | 75 ώρες | |||
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1) Κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας με κενά - κατανόηση γραπτού λόγου & εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - διαδραστικές ασκήσεις - εισαγωγή στο λεξιλόγιο της νέας θεματικής ενότητας (Ι)
2) Εισαγωγή σε νέα θεματική ενότητα (ΙΙ) - αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (Ι) - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - διατύπωση άποψης
3) Αυθεντικό κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας (ΙΙ) - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους με αμεσότητα και σαφήνεια νέες έννοιες στα Γερμανικά.
4) Νέα θεματική ενότητα & προφορικός λόγος (ανάλογο λεξιλόγιο) - σύντομη παρουσίαση θέματος, ανάλογη προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
5) Γραπτός λόγος - επίσημο αναλυτικό email ανάλογου γραπτής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - βελτίωση συγγραφικών δεξιοτήτων - διαδραστικές ασκήσεις - επιλεγμένες ενότητες γραμματικής - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών
6) Πρόσκληση γερμανού ή γερμανόφωνου επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά με χρήση νέου λεξιλογίου - ασκήσεις προφορικού λόγου ανάλογων β΄μέρους προφορικής εξέτασης επιπέδου Β2 Γερμανικών - διάδραση
7) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - επεξεργασία και κριτική προσέγγιση αυθεντικού κειμένου - διαδραστικές ασκήσεις
8) Οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - εντοπισμός μη κατάλληλων λεξικογραμματικών στοιχείων και διόρθωση αυτών - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
9) Διάδραση με γερμανό ή γερμανόφωνο επισκέπτη - ακολουθεί διάλογος στα Γερμανικά προκειμένου να επιτευχθεί περαιτέρω άνεση στη διακρατική επικοινωνία - εξάσκηση στo νέο εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - ανάλογες διαδραστικές ασκήσεις
10) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
11) Γραπτός λόγος - επιχειπηματολογία και τεκμηρίωση άποψης - οι φοιτητές εξηγούν στους συμφοιτητές τους νέες έννοιες στα Γερμανικά - διαδραστικές ασκήσεις - διόρθωση και διάδραση
12) Νέα θεματική ενότητα με εξειδικευμένο λεξιλόγιο - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
13) Προφορικός λόγος με χρήση νέου εξειδικευμένου λεξιλογίου - ολοκληρώνεται το πλαίσιο σκέψης, διαχείρισης και λειτουργίας σε γερμανόφωνο επιστημονικό περιβάλλον. κείμενο εξειδικευμένης ορολογίας - οπτικοακουστικό υλικό - διαδραστικές ασκήσεις
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία στη γερμανική γλώσσα σε μικρές ομάδες φοιτητών (περιέχει και διαδραστική διδασκαλία)
Ασκήσεις αυτόνομης μάθησης - φροντιστήριο
Πρόσκληση γερμανών ή γερμανόφωνων επισκεπτών (καθηγητών ή επιστημόνων) για δραστηριοκεντρικά εργαστήρια ή ομιλίες (Εκπαιδευτική Επίσκεψη)
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
| Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
| Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
| (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||||
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Αξιολόγηση φοιτητών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου: διαγνωστική αξιολόγηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, ετεροαξιολόγηση
Στο τέλος του εξαμήνου: Γραπτή τελική εξέταση στη γερμανική γλώσσα (100%) που περιλαμβάνει:
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συγγράμματα (Εύδοξος)
Fit für den TestDaF - Tipps und Übungen, Jörg Roche
Campus Deutsch - Lesen Kursbuch, Oliver Bayerlein, Patricia Buchner
Campus Deutsch - Präsentieren und Diskutieren Kursbuch mit CD-ROM (MP3-Audiodateien und Video-Clips), Oliver Bayerlein
Menschen B1 Kursbuch, Julia Brawn-Podeschwa, Charlotte Habersack, Angela Pude
Menschen B1 Arbeitsbuch mit 2 Audio-CDs, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Campus Deutsch - Schreiben Kursbuch, Patricia Buchner
Menschen A2 - Kursbuch((ohne DVD-ROM), Charlotte Habersack, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A2 - Arbeitsbuch, Anna Breitsameter, Sabine Glas-Peters, Angela Pude
Menschen A1 - Kursbuch, Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht
Menschen A1 - Arbeitsbuch, Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann
Γερμανική Γραμματική και Συντακτικό, Σπύρος Κουκίδης
Kompass DaF B2.2 Kurs- und Übungsbuch, Birgit Braun, Nadja Fügert, Friederike Jin, Klaus F. Mautsch, Ilse Sander, Nicole Schäfer, Daniela Schmeiser