(1) ΓΕΝΙΚΑ
| ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
| 2η ΣΧΟΛΗ | |||
| ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
| ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 228 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4ο |
| ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
| Διαλέξεις | 3 | ||
| Σύνολο | 3 | 6 | |
| ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υποβάθρου | ||
| ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
| ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
| ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
| ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD226/ | ||
-->
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
| Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
| Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή. Περιγραφική στατιστική. Δειγματοληψία (ορισμοί πληθυσμού και δείγματος, βασικά στατιστικά μεγέθη δείγματος). Εκτιμητική (αμερόληπτες εκτιμήτριες, εκτιμήτριες μεγίστης πιθανοφάνειας). Κατασκευή διαστημάτων εμπιστοσύνης για εκτιμήτριες. Έλεγχος στατιστικών υποθέσεων. Λήμμα Neyman-Pearson. Έλεγχοι με χρήση πηλίκου πιθανοφάνειας λ. Έλεγχος διασποράς. F-test. Γραμμική παλινδρόμηση. Έλεγχοι Χ τετράγωνο (Έλεγχος καλής προσαρμογής, έλεγχος ανεξαρτησίας, έλεγχος ομοιογένειας). Ανάλυση Διακύμανσης και Σχεδιασμός Στατιστικών Πειραμάτων (με έναν ή περισσότερους παράγοντες).
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
| ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία | ||||
| ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
| Στη διδασκαλία: | eclass | |||
| Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | eclass, email | |||
| ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
| Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
| Αυτοτελής μελέτη | 111 ώρες | |||
| Σύνολο | 150 ώρες | |||
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1) Εισαγωγή, περιγραφική στατιστική, δειγματοληψία (ορισμοί πληθυσμού και δείγματος, βασικά στατιστικά μεγέθη δείγματος).
2) Εισαγωγή στην εκτιμητική. Αμερόληπτες εκτιμήτριες.
3) Αμερόληπτες εκτιμήτριες ελάχιστης διασποράς. Θεώρημα Cramer-Rao.
4) Εκτιμήτριες μέγιστης πιθανοφάνειας.
5) Κατασκευή διαστημάτων εμπιστοσύνης για εκτιμήτριες.
6) Εισαγωγή στον έλεγχο στατιστικών υποθέσεων. Λήμμα Neyman-Pearson. Έλεγχοι με χρήση πηλίκου πιθανοφάνειας λ.
7) Έλεγχος διασποράς, F-test.
8) Γραμμική παλινδρόμηση.
9) Εισαγωγή στους ελέγχους Χ τετράγωνο. Έλεγχος καλής προσαρμογής.
10) Έλεγχος ανεξαρτησίας, έλεγχος ομοιογένειας.
11) Ανάλυση Διακύμανσης με έναν παράγοντα.
12) Ανάλυση Διακύμανσης με δύο παράγοντες.
12) Επανάληψη του μαθήματος.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
| Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
| Γραπτή Τελική Εξέταση | 100% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
| (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη):