(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 407 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 4ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Εργαστήρια | 2 | ||
Σύνολο | 5 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD200/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή. Παίγνια με δύο παίκτες. Παίγνια μηδενικού αθροίσματος. Αμιγείς και Μικτές στρατηγικές. Μητρικά και Διμητρικά παίγνια. Σημεία ισορροπίας και σαγματικά σημεία. Θεώρημα minmax. Επίλυση μητρικών παιγνίων με Γραμμικό Προγραμματισμό. Επίλυση διμητρικών παιγνίων με Μη-Γραμμικό Προγραμματισμό. Ισορροπία Nash και σημεία Pareto. Ιεραρχικά παίγνια. Ισορροπία και ανισορροπία Stackelberg. Διεπίπεδος προγραμματισμός. Εφαρμογές στην Μικροοικονομία και δυοπώλειο Cournot. Εφαρμογές σε δίκτυα κυκλοφορίας και ισορροπία Wardrop.
Εργαστήρια: Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος, οι φοιτητές καλούνται να εκπονήσουν τρεις εργαστηριακές ασκήσεις σε γλώσσα Προγραμματισμού C ή Matlab, υλοποιώντας αλγόριθμους για την επίλυση προβλημάτων Θεωρίας Παιγνίων.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | Σημειώσεις και παρουσιάσεις των διαλέξεων του μαθήματος στο e-class | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Σημειώσεις και παρουσιάσεις των εργαστηριακών διαλέξεων στο e-class Εκμάθηση διαφόρων γλωσσών προγραμματισμού και χρήση του για δημιουργία προγραμμάτων στο αντικείμενο του μαθήματος | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | e-mail και eclass . Επίλυση αποριών μέσω τηλεδιάσκεψης |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 5 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 30 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
A. Διαλέξεις
1) Εισαγωγή στη Θεωρία Παιγνίων
2) Πινακοπαίγνια σε Καθαρές Στρατηγικές
3) Παίγνια μη-σταθερού αθροίσματος. Ισορροπία Nash. Το Δίλημμα του Φυλακισμένου. Το παίγνιο της Δειλίας. Μάχη των φύλων.
4) Παίγνια με n παίκτες. Δίλημμα του Λαθρεπιβάτη
5) Παίγνια σε Εκτεταμένη Μορφή –μέρος Ι
6) Παίγνια σε Εκτεταμένη Μορφή –μέρος ΙI. Μέθοδοι Λύσης
7) Παίγνια σε Εκτεταμένη Μορφή –μέρος ΙII. Ιεραρχικά Πινακοπαίγνια
8) Παίγνια σε Εκτεταμένη Μορφή –μέρος ΙV. Παίγνια με κινήσεις τύχης
9) Παίγνια Μηδενικού Αθροίσματος σε Μικτές Στρατηγικές
10) Παίγνια ενάντια στη Φύση και Θεωρία Χρησιμότητας
11) Μικτές στρατηγικές σε παίγνια Nash
12) Συνεργατικά Παίγνια
13) Διαπραγματεύσεις. Εφαρμογές στην Μικροοικονομία και δυοπώλειο Cournot.
Β. Εργαστήρια
1) Εισαγωγή στις γλώσσες προγραμματισμού που χρειάζονται στο εργαστήριο (Matlab, C, C++, Python)
2) Εισαγωγή στις γλώσσες προγραμματισμού που χρειάζονται στο εργαστήριο Matlab, C, C++, Python (2ο μάθημα)
3) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Πινακοπαίγνια σε Καθαρές Στρατηγικές
4) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια μη-σταθερού αθροίσματος.
5) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια με n παίκτες.
6) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια σε Εκτεταμένη Μορφή
7) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Ιεραρχικά Πινακοπαίγνια
8) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια με κινήσεις τύχης
9) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια Μηδενικού Αθροίσματος σε Μικτές Στρατηγικές
10) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Παίγνια ενάντια στη Φύση και στη Θεωρία Χρησιμότητας
11) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Μικτές στρατηγικές σε παίγνια Nash
12) Εργαστηριακές ασκήσεις με χρήση υπολογιστή και γλώσσας προγραμματισμού σε Συνεργατικά Παίγνια
13) Εξέταση των εργαστηριακών ασκήσεων
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Ασκήσεις Εργαστηρίου | 30% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Διδασκόμενα Βιβλία
Διεθνής Βιβλιογραφία
Επιστημονικά Περιοδικά