(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 230  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  5ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 2  
   Εργαστήρια 2  
   Σύνολο 4 4
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδίκευσης
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Ναι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD103/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει τεχνολογίες διαδικτύου
  •  Χρησιμοποιεί επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου
  •  Εφαρμόζει στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ
  •  Δημιουργεί ιστοσελίδες με χρήση HTML, CSS και το πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap
  •  Διακρίνει ζητήματα ηθικής, ιδιωτικότητας και πνευματικής ιδιοκτησίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Διαχειρίζεται θέματα ασφάλειας στο ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Μετράει την απόδοση μίας εκστρατείας ψηφιακού μάρκετινγκ
  •  Κατανοεί τα μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εμπορίου
  •  Αναπτύσει μια πολιτική ασφάλειας για το ηλεκτρονικό εμπόριο
  •  Κατασκευάζει την ηλεκτρονική παρουσία μίας επιχειρήσης
  •  Αναλύει τους βασικούς τύπους ηλεκτρονικού εμπορίου
 Γενικές Ικανότητες
 
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Χρήση Υπολογιστή
 

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο: σύντομο ιστορικό, Intranet/Extranet/Internet, Παγκόσμιος Ιστός, πλατφόρμα φορητότητας, βασικοί τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου, κύριες τάσεις. Επιχειρηματικά μοντέλα και σχετικές έννοιες: κατηγορίες επιχειρηματικών μοντέλων, συγκέντρωση κεφαλαίου, στρατηγικές τιμολόγησης, συστήματα πληρωμών, επίδραση στη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις. Έννοιες μάρκετινγκ και διαφήμισης στο ηλεκτρονικό εμπόριο: προφίλ καταναλωτή, καταναλωτική συμπεριφορά, μάρκετινγκ μέσω μηχανών αναζήτησης, μάρκετινγκ διαφημίσεων προβολής, μάρκετινγκ μέσω email, κοινωνικό μάρκετινγκ, άλλες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ (συνεργατικό, μεταδοτικό, αστραπιαίο, προσωπικό, με βάση την τοποθεσία), καταγραφή και ανάλυση δεδομένων στο διαδίκτυο, δείκτες μέτρησης. Η τεχνολογία του διαδικτύου: ιστορικό, τεχνολογικά συστατικά (IP, TCP/IP, HTTP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, DNS, URL, μοντέλο πελάτη-διακομιστή). Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου: κατασκευή και φιλοξενία ιστότοπου, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές, παρουσία σε φορητές συσκευές. Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού: εισαγωγή στην HTML, εισαγωγή στην CSS, το πλαίσιο εργασίας Bootstrap. Το περιβάλλον ασφάλειας: απειλές, λύσεις, κρυπτογραφία, προστασία καναλιών επικοινωνίας, διακομιστών και πελατών, πολιτικές διαχείρισης, νόμοι. Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα: ζητήματα ηθικής, ιδιωτικότητα, πνευματική ιδιοκτησία, διακυβέρνηση.

Εργαστήρια: Εξάσκηση στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη ιστοσελίδων (HTML, CSS, Bootstrap)

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Πρόσωπο με πρόσωπο
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη Διδασκαλία:  Διαφάνειες με κίνηση powerpoint
 Στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση:  Χρήση δικτυακής υποδομής του Ιδρύματος για τη δημιουργία προσωπικών ιστοσελίδων
 Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές:   Πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης E-Class.
 Email
 Επικοινωνία μέσω zoom για επίλυση αποριών
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  26 ώρες
 Εργαστήρια  16 ώρες
 Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας  15 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  42 ώρες
 Καλλιτεχνική δημιουργία  1 ώρες
 Σύνολο  100 ώρες

Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

Διαλέξεις ανά εβδομάδα:

- Εβδομάδα 1: Εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο (σύντομο ιστορικό, τα μοναδικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά, βασικοί τύπου ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτίμηση και κύριες τάσεις).
- Εβδομάδα 2: Η τεχνολογία του διαδικτύου (εισαγωγή και ιστορικό, τα τεχνολογικά συστατικά του διαδικτύου: IP, TCP/IP, μεταγωγή πακέτων, δικτυακή υποδομή, ονόματα τομέα, μοντέλο πελάτη/διακομιστή, HTTP, περιηγητής ιστού, το σήμερα και το αύριο του διαδικτύου)
- Εβδομάδα 3: Ανάπτυξη παρουσίας ηλεκτρονικού εμπορίου (το όραμα, η υλοποίηση, επιλογή υλικού, σχεδιαστικές αρχές και σχετικά εργαλεία, παρουσία σε φορητές συσκευές)
- Εβδομάδα 4: Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην HTML (1/2)
- Εβδομάδα 5: Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην HTML (2/2)
- Εβδομάδα 6: Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Εισαγωγή στην CSS
- Εβδομάδα 7: Τεχνολογίες Παγκόσμιου Ιστού - Το πλαίσιο ανάπτυξης Bootstrap
- Εβδομάδα 8: Επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου και σχετικές έννοιες
- Εβδομάδα 9: Ψηφιακό μάρκετινγκ και διαφήμιση
- Εβδομάδα 10: Καταγραφή δεδομένων στο διαδίκτυο και μέτρηση απόδοσης
- Εβδομάδα 11: Ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα
- Εβδομάδα 12: Το περιβάλλον ασφάλειας και σχετικές απειλές
- Εβδομάδα 13: Λύσεις για την ασφάλεια στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :

Εργαστήρια:

Εργαστήριο 1: Εισαγωγή στην HTML (1/2)
Εργαστήριο 2: Εισαγωγή στην HTML (2/2)
Εργαστήριο 3: Εισαγωγή σε CSS (1/2)
Εργαστήριο 4: Εισαγωγή σε CSS (2/2)
Εργαστήριο 5: Εισαγωγή σε Bootstrap v5 (1/3)
Εργαστήριο 6: Εισαγωγή σε Bootstrap v5 (2/3)
Εργαστήριο 7: Εισαγωγή σε Bootstrap v5 (3/3)
Εργαστήριο 8: Προφορική εξέταση εργασιών.

Παραδίδεται μία εργασία (κατασκευή ιστότοπου) η οποία εξετάζεται προφορικά.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   70%   (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
     (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
     (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
 Ατομική Εργασία  30%   (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Όσον αφορά την ατομική εργασία, εξετάζεται η ικανότητα του φοιτητή να δημιουργήσει ιστοτόπους με τις τεχνολογίες HTML, CSS και Bootstrap, ικανές να προσαρμόζονται στην ανάλυση της οθόνης.

Στις εξετάσεις ο φοιτητής καλείται:
- να αξιολογήσει την ορθότητα προτάσεων που αφορούν τεχνολογίες διαδικτύου
- να προτείνει συγκεκριμένα στοιχεία ενός επιχειρηματικού μοντέλου ηλεκτρονικού εμπορίου (πχ. μοντέλο εσόδων, στρατηγική αγοράς, κτλ.) με βάση ένα συγκεκριμένο επιχειρηματικό σενάριο
- να προτείνει στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για μία συγκεκριμένη περίπτωση επιχείρησης
- να επιλέξει δείκτες μέτρησης της απόδοσης ενός ιστότοπου ή μίας εκστρατείας ψηφιακού μάρκετινγκ με βάση ένα συγκεκριμένο σενάριο επιχείρησης
- να δώσει παραδείγματα προβλημάτων στην ασφάλεια του ιστόστοπου μιας συγκεκριμένης επιχείρησης και να προτείνει λύσεις
- να δώσει παραδείγματα κατάχρησης του εμπορικού σήματος μιας εταιρείας ή καταπάτησης της ιδιωτικότητας των χρηστών ενός συγκεκριμένου ιστότοπου
- να περιγράψει τι εμφανίζει ένας κώδικας HTML
- να ορίσει κώδικα CSS για την μορφοποίηση στοιχείων μιας ιστοσελίδας

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Laudon Kenneth, Traver Carol Guercio (2021), Ηλεκτρονικό Εμπόριο, 16η έκδοση (2021), ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ
  • Chaffey Dave (2016). Ψηφιακές Επιχειρήσεις Και Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Στρατηγική, Υλοποίηση Και Εφαρμογή, 6η Έκδοση, ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
  • Βλαχοπούλου Μάρω, Δημητριάδης Σέργιος (2014), Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, ROSILI
  • Jennifer Kyrnin, Julie C. Meloni (2021), Μάθετε HTML 5, CSS και JavaScript Όλα σε Ένα, 3η έκδοση, ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ
  • ΒΑΛΣΑΜΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΚΑΖΑΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (2024), ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, 2η Έκδοση, ΔΙΣΙΓΜΑ
  • Turban E., Whiteside J., King D., Outland J. (2024), Ηλεκτρονικό Εμπόριο με Έμφαση στα Κοινωνικά Δίκτυα, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD
  • Ματσατσίνης Νικόλαος, Δελιάς Παύλος (επιμέλεια), Τσαφαράκης Στέλιος (2006). "Ηλεκτρονικό εμπόριο και Εικονικές Επιχειρήσεις". Πολυτεχνείο Κρήτης
  • Jelassi, T., & Enders, A. & Martínez-López, F.J. (2014). Strategies for e-business: creating value through electronic and mobile commerce: concepts and cases. Third edition. Pearson Education