(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΚΙΝ 103  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  5ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 2  
   Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 2  
   Σύνολο 4 3
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Γενικού υποβάθρου
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://moodle.tuc.gr/course/index.php?categoryid=57

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφει Learners can understand and learn language materials related to life, use more complex sentence patterns, communicate, communicate and describe familiar topics, and organize simple paragraphs. Have interest and confidence in learning Chinese.
  • Χρησιμοποιεί Master simple learning strategies, communication strategies, resource strategies and interdisciplinary strategies.
  • Συγκρίνει (Αναλύει) Understand simple Chinese cultural knowledge and have general cross-cultural awareness and international vision.
Γενικές Ικανότητες
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  • Γραπτή επικοινωνία
  • Προφορική επικοινωνία  

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 i. What’s your plan for the weekend
 ii. When will he come back
 iii. There are plenty of drinks on the table
 iv. She always smiles when talking to customers
 v. I am getting fatter and fatter lately
 vi. Why are they suddenly missing
 vii. I've known her for five years
 viii .I’ll go wherever you go
 ix. She speaks Chinese like a native
 x. Math is much harder than history
 xi. Don’t forget to turn off the air conditioner
 xii. Leave the important items with me
 xiii. I walked back
 xiv. Please bring the fruit here
 xv. The rest of them are all OK

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:   Support learning with E-class
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  26 ώρες
 Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις  26 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  23 ώρες
 Σύνολο  75 ώρες

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   30%  (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
 Ατομική Εργασία  70%   (Δημόσια Παρουσίαση)
     (Προφορική Εξέταση)


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Individual project:
It includes two parts: public presentation (20%) and oral exam (50%). Public presentation means that students can do a presentation in Chinese. And the topics of presentation come from the course content. Oral exam means that students can give proper response to a question or a situation.

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Standard Course HSK3, Beijing language and culture university press.