(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 302  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  6ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 3  
   Εργαστήρια/Φροντιστηριακές Ασκήσεις 1  
   Σύνολο 4 5
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ανάπτυξης δεξιοτήτων
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Ναι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει Tη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στη λειτουργία των επιχειρήσεων και οργανισμών
  •  Ανακαλεί Tις παραμέτρους που συμβάλλουν στη διαμόρφωση στρατηγικής για τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού
  •  Αναλύει Τις μεθόδους και τεχνικές που συμβάλλουν στον αποτελεσματικό προγραμματισμό και σχεδιασμό των ανθρώπινων πόρων
  •  Αναπτύσει Ανάλυση εργασίας
  •  Διαλέγει Περιγραφή της εργασίας και προσδιορίζει το πλαίσιο για τις προδιαγραφές εργασίας
  •  Διαχειρίζεται Τις διαστάσεις της ηγεσίας
  •  Εκτιμάει (Συνθέτει) Τη δυναμική των αλλαγών στην επιχείρηση και οργανισμούς
  •  Ερμηνεύει τις διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης
  •  Συγκρίνει (Αναλύει) Τη δυναμική της διεθνούς διοίκησης ανθρωπίνων πόρων καθώς και της πολυπολισμικότητας στο χώρο εργασίας
 Γενικές Ικανότητες
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Ηγεσία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Αποφασιστικότητα
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή και πλαίσιο της διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού. Ιστορική αναδρομή. Ανάλυση, σχεδιασμός και περίγραμμα εργασίας. Αξιολόγηση εργασίας. Συστήματα αμοιβών. Εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού. Προγραμματισμός ανθρώπινου δυναμικού. Ασφάλεια της εργασίας. Ηγεσία, επικοινωνία και δυναμική ομάδων εργασίας. Συναισθηματική νοημοσύνη. Διοίκηση καινοτομίας.

Εργαστηριακή εξάσκηση φοιτητών μέσω συζήτησης μελετών περίπτωσης, βιωματικών επιχειρησιακών παιγνίων καθώς και εξάσκησης στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:  Χρήση διαφανειών
 Στην εργαστηριακή εκπαίδευση:  Χρήση εξειδικευμένου λογισμικού
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:   eClass
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  39 ώρες
 Εργαστήρια  13 ώρες
 Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας  15 ώρες
 Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας  20 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  38 ώρες
 Σύνολο 125 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1. Σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στη λειτουργία των επιχειρήσεων και οργανισμών
2. Στρατηγική για τη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού
3. Μεθόδοοι και τεχνικές που συμβάλλουν στον αποτελεσματικό προγραμματισμό και σχεδιασμό των ανθρώπινων πόρων
4. Ανάλυση εργασίας
5. Περιγραφή της εργασίας και προσδιορίζει το πλαίσιο για τις προδιαγραφές εργασίας
6. Προσέλκυση, εντοπισμός, ανάπτυξη / εκπαίδευση και επιλογή του κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού
7. Αξιολόγηση της εργασίας ανάλογα με τα δεδομένα του εργασιακού περιβάλλοντος
8. Συστήματα αμοιβής της εργασίας
9. Εργασιακός εκφοβισμός
10. Ηγεσία
11. Αλλαγές στην επιχείρηση και οργανισμούς
12. Συναισθηματική νοημοσύνη
13. Διεθνής διοίκηση ανθρωπίνων πόρων και της πολυπολισμικότητα στο χώρο εργασίας

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση 
 Γραπτή Τελική Εξέταση   70%   (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
 Ατομική Εργασία  30%  (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) 

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Βαξεβανίδου Μ. και Ρεκλείτης Π. (2019). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Εκδόσεις Προπομπός. ISBN: 9786185036515.