(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 306 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 6ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Εργαστήρια | 2 | ||
Σύνολο | 5 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD154/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Επίλυση Προβλημάτων. Αναπαράσταση Γνώσης και Συλλογιστικές. Αβέβαια και Ασαφής Γνώση. Σχεδιασμός Ενεργειών. Έμπειρα Συστήματα. Μηχανική Μάθηση. Rough Sets. Νευρωνικά Δίκτυα. Γενετικοί Αλγόριθμοι. Ασαφή Σύνολα. Εξόρυξη Γνώσης. Ευφυείς μέθοδοι διασύνδεσης με το περιβάλλον (επεξεργασία φυσικής γλώσσας, τεχνητή όραση, ρομποτική). Πράκτορας-Ευφυής Πράκτορας. Συστήματα Πολλαπλών Πρακτόρων. Ευφυή Συστήματα και Εφαρμογές.
Εργαστήρια: Εισαγωγή στο λογισμικό Matlab. Eπίλυση προβλημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης με τη χρήση του λογισμικού Matlab μέσω παραμετροποίησης και εφαρμογής αλγορίθμων Ιεραρχικής ομαδοποίησης, Διαχωριστικής Ομαδοποίησης, Βελτιστοποίησης (Γενετικοί αλγόριθμοι), και Νευρωνικών Δικτύων.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Χρήση του λογισμικού MATLAB στο εργαστήριο | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 35 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1) Εισαγωγή, βασικές έννοιες, ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης
2) Ευφυείς Πράκτορες
3) Επίλυση προβλημάτων με αναζήτηση
4) Αλγόριθμοι τυφλής αναζήτησης
5) Αλγόριθμοι τοπικής αναζήτησης
6) Αλγόριθμοι πληροφορημένης αναζήτησης
7) Μεθευρετικοί αλγόριθμοι - Γενετικοί αλγόριθμοι
8) Αναζήτηση με αντιπαλότητα
9) Αναζήτηση με περιορισμούς
10) Διαχωριστικοί αλγόριθμοι ομαδοποίησης
11) Αλγόριθμοι ιεραρχικής ομαδοποίησης
12) Τεχνητά Νευρωνικά Δίκτυα
13) Ασαφής Λογική
Εργαστήρια
1,2) Εισαγωγή στη Matlab
3, 4) Ο αλγόριθμος ομαδοποίησης δεδομένων Kmeans
5, 6) Ιεραρχικοί αλγόριθμοι ομαδοποίησης δεδομένων
7, 8, 9) Γενετικοί αλγόριθμοι
10, 11, 12) Νευρωνικά δίκτυα
13) Παρουσίαση εργασιών, προφορική εξέταση
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||
Ασκήσεις Εργαστηρίου | 30% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
1. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων. Συντελεστής 70%
2. Ατομικές εργαστηριακές ασκήσεις με συντελεστή 30%.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη):
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: