(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 402 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Εργαστήρια | 1 | ||
Σύνολο | 3 | 5 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD111/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Επιχείρηση και στόχοι της. Εξέλιξη της χρηματοοικονομικής διοίκησης. Πιστωτικό σύστημα. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις. Ισολογισμός. Λογαριασμός αποτελεσμάτων χρήσης. Κεφάλαιο κίνησης. Χρηματοοικονομικοί δείκτες. Μεθοδολογία χρηματοοικονομικής ανάλυσης. Αποδοτικότητα. Χρηματοοικονομική μόχλευση. Βιομηχανικός και χρηματοοικονομικός κίνδυνος της επιχείρησης. Ανάλυση νεκρού σημείου. Πίνακας πηγών και χρήσεων κεφαλαίων. Μέθοδοι χρηματοοικονομικής πρόβλεψης. Μέθοδοι χρηματοδότησης: αυτοχρηματοδότηση, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, δάνεια, Leasing. Εργαστηριακές ασκήσεις.
Εργαστήρια: Οι ασκήσεις του εργαστηρίου αφορούν το Πιστωτικό σύστημα, τις Χρηματοοικονομικές καταστάσεις, τους Χρηματοοικονομικούς δείκτες, την Ανάλυση νεκρού σημείου, Μεθόδους χρηματοοικονομικής πρόβλεψης και Μεθόδους χρηματοδότησης. Για τις εργαστηριακές ασκήσεις χρησιμοποιείται το Excel.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | eclass | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Εργαστήριο με υπολογιστές, χρήση excel, ανάρτηση εργασιών, υποβολή εργασιών | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | Ανακοινώσεις, εξεταστέα ύλη, βοηθήματα, επίλυση αποριών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Εργαστήρια | 13 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 30 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 56 ώρες | |||
Σύνολο | 125 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
Εργαστήρια:
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων οι φοιτητές θα πρέπει να παραδώσουν γραπτές εβδομαδιαίες αναφορές. Οι αναφορές δύναται να πραγματοποιούνται είτε ατομικά είτε σε ομάδα των δυο φοιτητών.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Ασκήσεις Εργαστηρίου | 30% | (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Για τα μαθησιακά αποτελέσματα προβλέπεται γραπτή εξέταση μέσα από θεωρητικές ερωτήσεις αλλά και ασκήσεις χρησιμοποιώντας αριθμητικά δεδομένα. Επιπλέον, στα εργαστήρια γίνεται εξάσκηση με αριθμητικά δεδομένα, τη χρήση του excel, τη μελέτη περιπτώσεων, ενώ οι φοιτητές θα πρέπει να παραδώσουν εβδομαδιαίες γραπτές αναφορές. Ο μέσος όρος της επίδοσης του φοιτητή στις εβδομαδιαίες αναφορές προσμετρά για το 30% του τελικού βαθμού.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ