(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 406 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  7ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 3  
   Εργαστήρια 2  
   Σύνολο 5 5
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδικού υποβάθρου
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Ναι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD239/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Διακρίνει μεταξύ του μίκρο- και το μάρκο- περιβάλλοντος του Μάρκετινγκ
  •  Ορίζει βασικές έννοιες του Μάρκετινγκ όπως αξία για τον πελάτη, συμπεριφορά καταναλωτή, ευφυΐα αγοράς, μίγμα μάρκετινγκ
  •  Αναγνωρίζει τις κύριες επιδράσεις στην αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών και επιχειρήσεων
  •  Χρησιμοποιεί τις βασικές μεθόδους έρευνας μάρκετινγκ
  •  Εφαρμόζει τη στρατηγική τμηματοποίησης-στόχευσης-τοποθέτησης
  •  Διαχειρίζεται ένα χαρτοφυλάκιο προϊόντων
  •  Αναπτύσει στρατηγικές μάρκετινγκ
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ορισμός του μάρκετινγκ (ΜΚΤ). Δραστηριότητες ΜΚΤ. Μίγμα ΜΚΤ. Περιβάλλον ΜΚΤ. Μάρκετινγκ στον Ελληνικό χώρο. Αγορά. Έρευνα της αγοράς. Κατάτμηση ή τμηματοποίηση της αγοράς. Το δυναμικό και η ζήτηση της αγοράς. Καταναλωτής, παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Κύκλος ζωής των προϊόντων, συναρτήσεις που εκφράζουν τον κύκλο ζωής των προϊόντων. Πρόβλεψη πωλήσεων, επεξεργασία στοιχείων. Πολιτική τιμών, παράγοντες που επηρεάζουν την πολιτική τιμών. Προβολή των προϊόντων, διαφήμιση, προσωπικές πωλήσεις, προώθηση των πωλήσεων. Συστήματα διοίκησης στο Μάρκετινγκ.

Εργαστήρια: Το εργαστήριο περιλαμβάνει τη διαδικασία σχεδιασμού ενός νέου προϊόντος από την προσέγγιση του Μάρκετινγκ. Χρήση της μεθόδου της Ορθογώνιας σχεδίασης, και έλεγχος ανεξαρτησίας μεταβλητών Chi Square μέσω του λογισμικό SPSS . Σχεδίαση Πειράματος (Design of Experiments). Χρήση της μεθόδου Conjoint Analysis στο λογισμικό SPSS για την εκτίμηση καταναλωτικών προτιμήσεων για τα χαρακτηριστικά προϊόντων και υπηρεσιών. Τμηματοποίηση καταναλωτών μέσω του αλγορίθμου k-means.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στην εργαστηριακή εκπαίδευση:  Χρήση των λογισμικών MATLAB και SPSS στο εργαστήριο
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:  Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  39 ώρες
 Εργαστήρια  26 ώρες
 Εκπόνηση έρευνας/μελέτης  22 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  38 ώρες
 Σύνολο  125 ώρες


Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

  1. Αντικείμενο και εξέλιξη του Μάρκετινγκ
  2. Το περιβάλλον του Μάρκετινγκ και ο προσδιορισμός της αγοράς
  3. Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτή και επιχειρήσεων
  4. Έρευνα Μάρκετινγκ
  5. Τμηματοποίηση αγοράς
  6. Στόχευση αγοράς
  7. Τοποθέτηση προϊόντος
  8. Προϊόν
  9. Ανάπτυξη προϊόντος και μάρκας
  10. Τιμολόγηση
  11. Διανομή
  12. Προβολή, επικοινωνία
  13. Στρατηγική και προγραμματισμός Μάρκετινγκ


Εργαστήρια

  1. Εισαγωγικά στο SPSS.
  2. Σχεδίαση Πειράματος (Design of Experiments) από την οπτική του Μάρκετινγκ.
  3. Παράδειγμα Πλήρους και Κλασματικής Σχεδίασης προϊόντος.
  4. Ορθογώνια σχεδίαση προϊόντος μέσω SPSS.
  5. Ορισμός μεταβλητών στο SPSS, περιγραφική στατιστική ανάλυση συνεχών και διακριτών μεταβλητών, ποιοτικών/ποσοτικών μεταβλητών, διάκριση nominal - ordinal - scale, γραφήματα.
  6. Σχεδίαση ερωτηματολογίου έρευνας μάρκετινγκ μέτρησης της προτίμησης για προϊόν/υπηρεσία.
  7. Ο έλεγχος ανεξαρτησίας Chi Square μέσω SPSS. H μέθοδος Conjoint Analysis εκτίμησης των χρησιμοτήτων των επιπέδων των χαρακτηριστικών προϊόντος και η σημαντικότητα των χαρακτηριστικών συνολικά και ανά άτομο. Διατύπωση κώδικα τύπου syntax.
  8. Παράδειγμα μέσω Conjoint Analysis, ολικές αξίες προϊόντων πλήρους παραγοντικού πίνακα, έξοδος αρχείου βαρών. Δημιουργία ανάστροφου πίνακα βαρών.
  9. Η συσταδοποίηση μέσω του αλγορίθμου k-means (διαμέρισης και συσσωρευτική ιεραρχική μέθοδος). Υπολοποίηση αλγορίθμου διαμέρισης σε Matlab.
  10. Η συσσωρευτική ιεραρχική συσταδοποίηση μέσω SPSS. Σύγκριση αποτελεσμάτων συσταδοποίησης με δύο αλγορίθμους.
  11. Εύρεση προφίλ πελατών ανά συστάδα μέσω SPSS στα υποσύνολα των απαντήσεων της αρχικής έρευνας μάρκετινγκ.
  12. Εύρεση προϊόντος ανά συστάδα μέσω Conjoint Analysis, σύμφωνα με τις προτιμήσεις των καταναλωτών που εκτιμήθηκαν από την συσταδοποίηση. Τελική πρόταση προϊόντος.
  13. Συνεργασία με φοιτητές, ερωτήσεις για το ομαδικό πρότζεκτ, επανάληψη.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση  65%  (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
 Εργαστηριακή Εργασία  35%   (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) 


Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

1. Γραπτή εξέταση η οποία περιλαμβάνει επίλυση προβλημάτων και ερωτήσεις κατανόησης της θεωρίας. Συντελεστής 65%
2. Εργαστηριακή άσκηση κατά μικρές ομάδες (3-4 ατόμων) με συντελεστή 35%.

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

  • Η λογική του Μάρκετινγκ, 2020, Παντουβάκης
  • Μάρκετινγκ-Στρατηγική Προσέγγιση 2η έκδοση, Perreault W.D., Cannon J.P., McCarthy E.J.
  • Μάρκετινγκ, Grewal Dhruv, Levy Michael, Λεωνίδου Λεωνίδας, Φωτιάδης Θωμάς
  • Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Armstrong Gary, Kotler Philip
  • Αρχές Μάρκετινγκ, 2014, Fahy & Jobber


Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη):

  • PHILIP KOTLER, KEVIN LANE KELLER (2017), ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
  • Βασιλειάδης Λ. Σκυφτός Κ. Γκάβαλη Ε. (2017), Διοίκηση Μάρκετινγκ – Σύγχρονες τάσεις & μορφές, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΣΟΤΡΑΣ ΑΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
  • ΒΛΑΧΒΕΗ ΑΣΠΑΣΙΑ (2019), ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ αρχές, στρατηγικές, εξελίξεις και νέα δεδομένα, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΦΩΤΟΓΙΟΥΝΙΚΑ


Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  • Journal of Marketing
  • Journal of Marketing Research
  • Marketing Science
  • Journal of the Academy of Marketing Science