(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 517 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 2 | ||
Σύνολο | 4 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD161/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγικές έννοιες: Ενεργειακό Ισοζύγιο, Εγκατεστημένη Ηλεκτρική Ισχύς, Ενεργειακή Παραγωγή και Κατανάλωση, Βασικές Ενεργειακές Πηγές. Τεχνολογίες Ηλεκτροπαραγωγής: Ενεργειακή Αυτονομία, Συστήματα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας και Σταθμοί Συμπαραγωγής, Ζήτηση Ηλεκτρικής Ισχύος / Καμπύλες Φορτίου. Περιβαλλοντική Οικονομία: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις Παραγωγής και Χρήσης Ενέργειας, Ανάλυση Περιβαλλοντικών Αποφάσεων, Οικονομικές Επιπτώσεις από Ρύπανση και Κλιματική Αλλαγή. Ενεργειακή και Περιβαλλοντική Πολιτική: Απελευθέρωση Ενεργειακής Αγοράς, Περιβαλλοντικό και Μακροοικονομικό Ενεργειακό Κόστος, Η ενεργειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας. Εκτίμηση μακροοικονομικών μοντέλων εκπομπών CO2. Στοιχεία Ενεργειακών Επενδύσεων και Έργων - Τεχνο-Οικονομικοί Όροι: Επενδυτικό Κόστος, Λειτουργικό Κόστος, Χρηματοροή, Χρονική Μεταβολή της Αξίας του Χρήματος, Μελέτες Σκοπιμότητας και Αξιολόγηση Ενεργειακών Επενδύσεων, Εκτίμηση λειτουργικού κόστους και κόστους παραγωγής ενέργειας συμπεριλαμβανομένου των εκπομπών CO2. Σχεδιασμός Ενεργειακών και Περιβαλλοντικών συστημάτων μέσω Οικονομικής Ανάλυσης: Εμβάθυνση σε θέματα σχεδιασμού μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, υβριδικών συστημάτων ΑΠΕ, συστήματα συμπαραγωγής, μείωση εκπομπών CO2.
Εργαστήρια: Διδασκαλία και εξοικείωση με το Waste Reduction Model (WARM) της US EPA και online στατιστικών εργαλείων. Διδασκαλία και εξοικείωση με Πακέτα Σχεδιασμού Ενεργειακών Συστημάτων και Οικονομικής Αξιολόγησης (Aspen Plus, HOMER).
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | Τηλεδιάσκεψη, χρήση λογισμικών WARM, MS OFFICE, SAM και απομακρυσμένης βοήθειας (VPN, teamviewer). | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Εξοικείωση με το Waste Reduction Model (WARM) της US EPA και online στατιστικών εργαλείων. Εξοικείωση με το Πακέτα Σχεδιασμού Ενεργειακών Συστημάτων και Οικονομικής Αξιολόγησης (Aspen Plus, HOMER, SAM). | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | Υποστήριξη επικοινωνίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class αλλά και μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων. |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 20 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 8 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 20 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
A1. Διαλέξεις
B1. Εργαστήρια
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Ασκήσεις Εργαστηρίου | 80% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) | ||||
Πρόοδος Μαθήματος | 20% |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Ατομικές ή/και ομαδικές εργασίες που παραδίδονται σε προκαθορισμένες ημερομηνίες: Συντελεστής 80%.
Εξέταση Προόδου επί της διδακτέας ύλης που αφορά την θεωρία και το εργαστήριο: Συντελεστής 20%.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: