(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 435 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Εργαστήρια | 2 | ||
Σύνολο | 4 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD224/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στα Συστήματα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (ERPs), Αρχιτεκτονική και Τεχνικά Χαρακτηριστικά των ERPs, Λειτουργικές Διαδικασίες που υποστηρίζονται από τα σύγχρονα ERPs, Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα των ERPs, Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχών υλοποιήσεων ERPs, Μεθοδολογική προσέγγιση επιλογής και υλοποίησης ERPs, Προγραμματισμός Απαιτήσεων Υλικών (MRP I) και Προγραμματισμός Παραγωγικών, Παρουσίαση Συστήματος ERP MBS Navision, Παρουσίαση Συστήματος CRM MBS Navision, Ειδικά Θέματα: Enterprise Application Integration, Δια-λειτουργικότητα, Service-Oriented Computing, Web Services.
Εργαστήρια: Εκπαίδευση και χρήση των Microsoft Dynamics ERP, ERP softone και SAP analytics.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Χρήση Εργαστηριακής υποδομής και λογισμικού για την εργαστηριακή Διδασκαλία |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 20 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 28 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1η: Εισαγωγή στα ERP, ορισμοί βασικές έννοιες
2η: Πληροφοριακά συστήματα: δομή και συστατικά μέρη
3η: Στρατηγική διοίκηση, διαδικασίες, εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον οργανισμού και δυνάμεις Porter.
4η: Κατηγορίες πληροφοριακών συστημάτων, υποσυστήματα ERP και πλεονεκτήματα χρήσης τους
5η:Μελέτες περίπτωσης ανάπτυξης και χρήσης ERP συστημάτων.
6η: Στρατηγικά πληροφοριακά συστήματα και δι-εταιρικά συστήματα.
7η: Μοντέλα αναζήτησης ευκαιριών και μοντέλα στρατηγικής επίπτωσης αξίας.
8η: Μεθοδολογία αξιολόγησης με χρήση Κάρτα Ισόρροπης Αξιολόγησης Αποτελεσμάτων και Απόδοσης, περιγραφή και εφαρμογή της μεθόδου
9η: Σύγχρονα πληροφοριακά συστήματα και συστήματα λήψης αποφάσεων.
10η: Εγκατάσταση/ανάπτυξη ERP και ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων
11η: Ανάλυση δεδομένων, θεωρεία και εφαρμογές
12η: Βάσεις δεδομένων
13η: Συνολική ανασκόπηση ύλης
Εργαστήρια:
1η εβδομάδα: Παρουσίαση συστημάτων και διαδικασιών εργαστηρίου
2η-5η εβδομάδα: ERP SoftOne, περιβάλλον και βασικές λειτουργίες, προϊόντα και διαχείριση αποθηκών, συναλλασσόμενοι, προμηθευτές και πελάτες, παραστατικά συναλλαγών και πληρωμές.
6η εβδομάδα: ERP SoftOne, ατομική εργαστηριακή εξέταση 1ης εργασίας
7η-10η εβδομάδα: SAP cloud ananytics: Περιβάλλον και βασικές λειτουργίες, δεδομένα και προ-επεξεργασία δεδομένων, εξερεύνηση δεδομένων (data exploration) και οπτικοποίηση (visualization), ανάλυση και παρουσίαση αποτελεσμάτων.
11η-12η εβδομάδα: WEKA: περιβάλλον και βασικές λειτουργίες και ανάλυση δεδομένων.
13 εβδομάδα: Ανάλυση δεδομένων, ατομική εργαστηριακή εξέταση 2ης εργασίας.
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Η θεωρία συνοδεύεται από υποχρεωτικά εργαστήρια σε εβδομαδιαία βάση οργανωμένα σε ομάδες εως 20 ατόμων η κάθε μία. Στα εργαστήρια γίνεται παρουσίαση και χρήση του ERP SoftOne και του συστήματος ανάλυσης δεδομένων SAP cloud analytics. Επίσης γίνεται ατομική εξέταση των εργαστηριακών ασκήσεων (συνολικά 2) των φοιτητών.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||
Ατομική Εργασία | 30% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς (βαθμολογία >=5) και τα εργαστήρια και την τελική εξέταση ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχώς η παρακολούθηση του μαθήματος.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ