(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 516  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  8ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 3  
   Σύνολο 3 4
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδίκευσης
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS  Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD160/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αναγνωρίζει τις συμβατικές και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).
  • Αναλύει το παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα και τις ενεργειακές μας ανάγκες.
  • Εξηγεί τις τεχνικές λεπτομέρειες των τεχνολογιών ΑΠΕ. Πιο αναλυτικά: Ηλιακή ενέργεια (φωτοθερμικά, φωτοηλεκτρικά και παθητικά ηλιακά συστήματα), Αιολική ενέργεια (επίγεια και υπεράκτια συστήματα ανεμογεννητριών), Βιομάζα – Βιοκαύσιμα, Γεωθερμία, Υδροηλεκτρικοί σ
  • Εφαρμόζει αρχές εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής αποδοτικότητας.
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή και γενικοί ορισμοί. Μορφές ενέργειας και ενεργειακές ανάγκες. Ηλιακή ενέργεια: φωτοθερμικά, φωτοηλεκτρικά και παθητικά ηλιακά συστήματα. Αιολική ενέργεια: βασικά χαρακτηριστικά του ανέμου – τεχνολογία ανεμογεννητριών. Βιομάζα – Βιοκαύσιμα. Γεωθερμία. Υδραυλική ισχύς και υδροηλεκτρικοί σταθμοί. Ενέργεια ωκεανών και παλιρροιακών κυμάτων. Αρχές εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής αποδοτικότητας.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:   eclass, email, zoom rooms 
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  39 ώρες
 Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας  31 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  30 ώρες
 Σύνολο  100 ώρες

 

Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1. Μορφές ενέργειας: συμβατικές - ανανεώσιμες. Γενικοί ορισμοί ενεργειακών μεγεθών και μονάδων.
2. Παγκόσμιο-Ευρωπαϊκό-Ελληνικό ενεργειακό μείγμα.
3. Ηλιακή ενέργεια: φωτοθερμικά συστήματα.
4. Ηλιακή ενέργεια: φωτοηλεκτρικά συστήματα.
5. Ηλιακή ενέργεια: παθητικά ηλιακά συστήματα.
6. Αιολική ενέργεια: βασικά χαρακτηριστικά του ανέμου
7. Αιολική ενέργεια: τεχνολογία ανεμογεννητριών, επίγειες-υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
8. Υδραυλική ενέργεια: υδροηλεκτρικοί σταθμοί.
9. Βιομάζα – Βιοκαύσιμα.
10. Γεωθερμία.
11. Ενέργεια ωκεανών και παλιρροιακών κυμάτων.
12. Αρχές εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής αποδοτικότητας.
13. Οικονομοτεχνική ανάλυση συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   60%   (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
     (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
     (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
 Ομαδική Εργασία  40%  (Δημόσια Παρουσίαση)
     (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», Ασημακόπουλος Δ., Αραμπατζής Γ., Αγγέλης - Δημάκης Α., Καρταλίδης Α., Τσιλιγκιρίδης Γ. (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41963205).
  2. «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», Τσούτσος Θ., Κανάκης Ι. (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22770910).