(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 421 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 4 | ||
Εργαστήρια | 2 | ||
Σύνολο | 6 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή. Αλυσίδες Markov συνεχούς χρόνου, εξισώσεις Kolmogorov. Μοντέλα γέννησης-θανάτου, μόνιμη κατάσταση, ευστάθεια. Το σύστημα Μ/Μ/1 και επεκτάσεις. Συστήµατα Markov που δεν είναι γέννησης-θανάτου: η κατανομή Erlang, μετασχηματισμός z, ομαδικές εξυπηρετήσεις, ομαδικές αφίξεις, θεώρημα Burke, ανοικτά δίκτυα Jackson. Προχωρημένα μοντέλα: M/G/1, M/G/m/m, G/G/1, G/G/m. Εισαγωγή στα προβλήματα και τα μοντέλα ευέλικτων συστημάτων παραγωγής (FMS).
Εργαστήρια: Επανάληψη σε ύλη μαθηματικών που είναι απαραίτητα µε το µάθηµα. Εισαγωγή στον προγραμματισμό εργαλειομηχανών CNC. Εκπαίδευση φοιτητών σε προγραμματισμό µε Μ και G-Κώδικα. Προγραμματισμός επιτραπέζιου τόρνου Denford ORAC και CNC Φρέζας Haas MiniMill και κοπή δοκιμίων µε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | eclass, τηλεδιάσκεψη για επίλυση αποριών | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | eclass, χρήση λογισμικού προσομοίωσης εργαλειομηχανών CNC | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | eclass, email |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 52 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 20 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 52 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
Θεωρία:
1. Εισαγωγή. Στοχαστικές διαδικασίες και αλυσίδες Markov συνεχούς χρόνου, εξισώσεις Kolmogorov.
2. Μοντέλα γέννησης-θανάτου, μόνιμη κατάσταση, ευστάθεια.
3. Τα συστήματα Μ/Μ/1, αφίξεις με αποθάρρυνση, Μ/Μ/άπειρο.
4. Συστήματα Μ/Μ/m, M/M/1/K, Μ/Μ/m/m.
5. Συστήματα Μ/Μ/1//Ν, Μ/Μ///N, Μ/Μ/m/Κ/Ν.
6. Συστήματα Markov που δεν είναι γέννησης θανάτου: η κατανομή Erlang.
7. Μετασχηματισμός z.
8. Συστήματα Μ/Εn/1, En/M/1, ομαδικές εξυπηρετήσεις.
9. Ομαδικές αφίξεις, θεώρημα Burke, ανοικτά δίκτυα Jackson.
10. Συστήματα που δεν είναι Markov: M/G/1, M/G/m/m,
11. Συστήματα Μ/Μ/G/άπειρο, G/G/1, G/G/m.
12. Εισαγωγή στα προβλήματα και τα μοντέλα ευέλικτων συστημάτων παραγωγής (FMS).
13. Επανάληψη, επίλυση αποριών, επαναληπτικές ασκήσεις.
Εργαστήριο:
1. Επανάληψη σε προαπαιτούμενη ύλη μαθηματικών απαραίτητων για τη θεωρία του μαθήματος κι επίλυση παραδειγμάτων.
2. Επανάληψη σε προαπαιτούμενη ύλη μαθηματικών απαραίτητων για τη θεωρία του μαθήματος κι επίλυση παραδειγμάτων.
3. Επανάληψη σε προαπαιτούμενη ύλη μαθηματικών απαραίτητων για τη θεωρία του μαθήματος κι επίλυση παραδειγμάτων.
4. Κατεργασίες κοπής με αφαίρεση υλικού.
5. Εργαλειομηχανές Αριθμητικού Ελέγχου.
6. Εισαγωγή στον προγραμματισμό με Μ και G-Κώδικα.
7. Εκπαίδευση φοιτητών σε προγραμματισμό με Μ και G-Κώδικα.
8. Παρουσίαση και εισαγωγή στον προγραμματισμό επιτραπέζιου Τόρνου Denford ORAC.
9. Προγραμματισμός επιτραπέζιου Τόρνου Denford ORAC και κοπή δοκιμίων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
10. Παρουσίαση και εισαγωγή στον προγραμματισμό CNC Φρέζας Haas MiniMill.
11. Προγραμματισμός CNC Φρέζας Haas MiniMill για την παραγωγή αντικειμένων με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
12. Κοπή δοκιμίων στη CNC Φρέζα Haas MiniMill με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (εκτέλεση προγραμμάτων που παρήχθησαν στην προηγούμενη ενότητα).
13. Επανάληψη, επίλυση αποριών, επαναληπτικά παραδείγματα.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 80% | (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Εργαστηριακή Εργασία | 6% | (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) | ||
Ασκήσεις Εργαστηρίου | 4% | (Προφορική Εξέταση) | ||
Πρόοδος Εργαστηρίου | 10% |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Διευκρίνιση: Ο βαθμός του εργαστηρίου προκύπτει ως συνδυασμός τριών συνιστωσών:
Διόρθωση παραδομένων εργασιών/ασκήσεων εργαστηρίου: 6%
Αξιολόγηση συμμετοχής στις εργαστηριακές ασκήσεις στο εργαστήριο: 4%
Γραπτή τελική εξέταση εργαστηρίου: 10% (Παραπάνω εμφανίζεται ως πρόοδος εργαστηρίου)
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συναφής Βιβλιογραφία (μερική κάλυψη):
Συναφή επιστημονικά περιοδικά: