(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 433 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Εργαστήρια | 1 | ||
Σύνολο | 3 | 4 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD217/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οργάνωση και διοίκηση ΜΜΕ. Νομοθεσία ΜΜΕ. Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων. Διαχείριση έργων και πόρων. Μοντέλα ανάπτυξης ΜΜΕ. Λογιστική και κοστολόγηση των ΜΜΕ. Χρηματοδότηση ΜΜΕ. Βιωσιμότητα ΜΜΕ. Ηγεσία. Καινοτομία και ΜΜΕ. Καινοτόμες Ιδέες. Δημιουργικότητα, ανταγωνισμός, τμηματοποίηση αγορών. Σχεδίαση και ανάπτυξη νέων προϊόντων, προώθηση πωλήσεων, αξιολόγηση ΜΜΕ, αξιολόγηση επενδύσεων, ανάπτυξη και αξιολόγηση στρατηγικής, χρηματοοικονομική ανάλυση επενδύσεων.
Εργαστήρια: Χρήση ειδικής πλατφόρμας λογισμικού για επιχειρηματικά παίγνια και ανάπτυξης σχεδίων μάρκετινγκ μέσω της προσομοίωσης της αγοράς.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | Ανάρτηση υλικού διδασκαλίας στο E-Class | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Χρήση excel σε χρηματο-οικονομικά δεδομένα επιχειρήσεων Χρήση ειδικού λογισμικού μάρκετινγκ για την προσομοίωση της αγοράς Εκπόνηση εργασιών με χρήση λογισμικού | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | Μέσω της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης e-Class Επικοινωνία μέσω Skype και zoom για επίλυση αποριών |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Εργαστήρια | 13 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 15 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 46 ώρες | |||
Σύνολο | 100 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1. Η έννοια και η σημασία των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Διαδικασία αναγνώρισης ΜΜΕ. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
2. Διάκριση ΜΜΕ με βάση το αντικείμενό τους, το σκοπό, το φορέα, τη νομική μορφή τους.
3. Χρηματοοικονομική λογιστική ΜΜΕ. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις.
4. Είδη ανάλυσης χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
5. Μελέτη προϊόντων καινοτομίας. Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας μιας καινοτομίας.
6. Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία. Διανοητική Ιδιοκτησία. Παραδείγματα.
7. Ανάλυση Επιχειρηματικού Μοντέλου. Ο Επιχειρηματικός Καμβάς.
8. Πρόταση Αξίας. Μελέτη περίπτωσης για την διατύπωση Πρότασης Αξίας.
9. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο.
10. Μάρκετινγκ. Αποφάσεις Μάρκετινγκ. Μοντέλα Συμπεριφοράς Καταναλωτή. Ανάλυση.
11. ΜΜΕ & Εικονικές Επιχειρήσεις
12. ΜΜΕ & Ψηφιακό Μάρκετινγκ
13.Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών. Ειδικό Λογισμικό.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
1. Συνεργασία με φοιτητές. Οργάνωση Εργαστηρίου
2. Έναρξη νέας επιχείρησης
3. Κόστος εκκίνησης νέας επιχείρησης
4. Νεκρό σημείο
5. Χρηματο-οικονομικές καταστάσεις
6. Πολυκριτήρια μοντέλα ανάλυσης συμπεριφοράς καταναλωτών: Παραδείγματα εφαρμογής
7. Η μέθοδος utastar - προτιμησιακά μοντέλα: Παραδείγματα εφαρμογής
8. Παρουσίαση λογισμικού musa και εφαρμογών για ικανοποίηση καταναλωτών
9. Παρουσίαση λογισμικού markex και εφαρμογών για ανάπτυξη νέων προϊόντων και εφαρμογές
10 έως 13. Συνεργασία με φοιτητές για εκπόνηση ομαδικής εργασίας με χρήση χρηματοοικονομικών δεδομένων ή ατομικής εργασίας προσομοίωσης της αγοράς.
Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :
Το εργαστήριο χωρίζεται σε 2 ενότητες. Η 1η ενότητα αφορά την επίλυση ασκήσεων με αριθμητικά (χρηματο-οικονομικά) δεδομένα επιχειρήσεων και χρήση του Excel, ενώ η 2η ενότητα αφορά την κατάρτιση σχεδίου μάρκετινγκ και την προσομοίωση της αγοράς μέσω ειδικής πλατφόρμας.
Προβλέπεται εκπόνηση ομαδικού εξαμηνιαίου project για τους φοιτητές που θα το επιλέξουν. Σε αυτή την περίπτωση παραδίδεται αναλυτική γραπτή αναφορά και ακολουθεί προφορική εξέταση.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
(Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||||
(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Εργαστηριακή Εργασία | 30% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :
Διαμορφωτική αξιολόγηση δεν προβλέπεται.
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ν.Φ. Ματσατσίνης, Ε. Γρηγορούδης, Χ. Γαγάνης και Κ. Ζοπουνίδης (2010), «Ανάπτυξη και Λειτουργία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.