(1) ΓΕΝΙΚΑ

 ΣΧΟΛΗ  Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
 2η ΣΧΟΛΗ  
 ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  Προπτυχιακό
 ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΜΠΔ 433  ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ  8ο
 ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
   Διαλέξεις 2  
   Εργαστήρια 1  
   Σύνολο 3 4
 ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  Ειδίκευσης
 ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
 ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ  Ελληνικά
 ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS   Όχι
 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD217/

 

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Ορίζει ζητήματα που άπτονται της διανοητικής ιδιοκτησίας (διπλώματα ευρεσιτεχνίας, βιομηχανικά σχέδια, πνευματική ιδιοκτησία, εμπορικά σήματα, εμπορικά ονόματα)
  • Εξηγεί το περιεχόμενο ενός επιχειρηματικού σχεδίου
  • Χρησιμοποιεί τον επιχειρηματικό καμβά για την διαμόρφωση μιας επιχειρηματικής πρότασης και διατύπωσης μιας πρότασης αξίας ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας
  • Αναγνωρίζει τη σημασία και το ρόλο τον Μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην οικονομία.
  • Ερμηνεύει τις βασικές χρηματοοικονομικές καταστάσεις και την χρηματοοικονομική υγεία των επιχειρήσεων.
  • Δημιουργεί σχέδια μάρκετινγκ για διάφορα υλικά και άυλα προϊόντων και υπηρεσίες
  • Αναπτύσει επιχειρηματικά σχέδια για δημιουργία παραδοσιακής μορφής επιχειρήσεων όσο και νεοφυών
  • Εφαρμόζει εξειδικευμένο λογισμικό για την μελέτη σεναρίων μέσω προσομοιώσεων της συμπεριφοράς καταναλωτών (ανταγωνισμός, ικανοποίηση)
  • Αναλύει τη συμπεριφορά των καταναλωτών
 Γενικές Ικανότητες
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Ομαδική εργασία
  •  Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  •  Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Χρήση Υπολογιστή
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Διαχείριση αριθμητικών δεδομένων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οργάνωση και διοίκηση ΜΜΕ. Νομοθεσία ΜΜΕ. Επιχειρηματικές πρωτοβουλίες. Δημιουργία νέων επιχειρήσεων. Εκπόνηση επιχειρηματικών σχεδίων. Διαχείριση έργων και πόρων. Μοντέλα ανάπτυξης ΜΜΕ. Λογιστική και κοστολόγηση των ΜΜΕ. Χρηματοδότηση ΜΜΕ. Βιωσιμότητα ΜΜΕ. Ηγεσία. Καινοτομία και ΜΜΕ. Καινοτόμες Ιδέες. Δημιουργικότητα, ανταγωνισμός, τμηματοποίηση αγορών. Σχεδίαση και ανάπτυξη νέων προϊόντων, προώθηση πωλήσεων, αξιολόγηση ΜΜΕ, αξιολόγηση επενδύσεων, ανάπτυξη και αξιολόγηση στρατηγικής, χρηματοοικονομική ανάλυση επενδύσεων.
Εργαστήρια: Χρήση ειδικής πλατφόρμας λογισμικού για επιχειρηματικά παίγνια και ανάπτυξης σχεδίων μάρκετινγκ μέσω της προσομοίωσης της αγοράς.

 

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ   Με φυσική παρουσία
 ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
 Στη διδασκαλία:  Ανάρτηση υλικού διδασκαλίας στο E-Class
 Στην εργαστηριακή εκπαίδευση:  Χρήση excel σε χρηματο-οικονομικά δεδομένα επιχειρήσεων
 Χρήση ειδικού λογισμικού μάρκετινγκ για την προσομοίωση της αγοράς
 Εκπόνηση εργασιών με χρήση λογισμικού
 Στην επικοινωνία με τους φοιτητές:   Μέσω της πλατφόρμας τηλε-εκπαίδευσης e-Class
 Επικοινωνία μέσω Skype και zoom για επίλυση αποριών
 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
 Διαλέξεις  26 ώρες
 Εργαστήρια  13 ώρες
 Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων  15 ώρες
 Αυτοτελής μελέτη  46 ώρες
 Σύνολο  100 ώρες

 

Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1. Η έννοια και η σημασία των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Διαδικασία αναγνώρισης ΜΜΕ. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.
2. Διάκριση ΜΜΕ με βάση το αντικείμενό τους, το σκοπό, το φορέα, τη νομική μορφή τους.
3. Χρηματοοικονομική λογιστική ΜΜΕ. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις.
4. Είδη ανάλυσης χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
5. Μελέτη προϊόντων καινοτομίας. Κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας μιας καινοτομίας.
6. Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία. Διανοητική Ιδιοκτησία. Παραδείγματα.
7. Ανάλυση Επιχειρηματικού Μοντέλου. Ο Επιχειρηματικός Καμβάς.
8. Πρόταση Αξίας. Μελέτη περίπτωσης για την διατύπωση Πρότασης Αξίας.
9. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο.
10. Μάρκετινγκ. Αποφάσεις Μάρκετινγκ. Μοντέλα Συμπεριφοράς Καταναλωτή. Ανάλυση.
11. ΜΜΕ & Εικονικές Επιχειρήσεις
12. ΜΜΕ & Ψηφιακό Μάρκετινγκ
13.Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών. Ειδικό Λογισμικό.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
1. Συνεργασία με φοιτητές. Οργάνωση Εργαστηρίου
2. Έναρξη νέας επιχείρησης
3. Κόστος εκκίνησης νέας επιχείρησης
4. Νεκρό σημείο
5. Χρηματο-οικονομικές καταστάσεις
6. Πολυκριτήρια μοντέλα ανάλυσης συμπεριφοράς καταναλωτών: Παραδείγματα εφαρμογής
7. Η μέθοδος utastar - προτιμησιακά μοντέλα: Παραδείγματα εφαρμογής
8. Παρουσίαση λογισμικού musa και εφαρμογών για ικανοποίηση καταναλωτών
9. Παρουσίαση λογισμικού markex και εφαρμογών για ανάπτυξη νέων προϊόντων και εφαρμογές
10 έως 13. Συνεργασία με φοιτητές για εκπόνηση ομαδικής εργασίας με χρήση χρηματοοικονομικών δεδομένων ή ατομικής εργασίας προσομοίωσης της αγοράς.

Αλλα Σχόλια για την Οργάνωση της Διδασκαλίας :

Το εργαστήριο χωρίζεται σε 2 ενότητες. Η 1η ενότητα αφορά την επίλυση ασκήσεων με αριθμητικά (χρηματο-οικονομικά) δεδομένα επιχειρήσεων και χρήση του Excel, ενώ η 2η ενότητα αφορά την κατάρτιση σχεδίου μάρκετινγκ και την προσομοίωση της αγοράς μέσω ειδικής πλατφόρμας.

Προβλέπεται εκπόνηση ομαδικού εξαμηνιαίου project για τους φοιτητές που θα το επιλέξουν. Σε αυτή την περίπτωση παραδίδεται αναλυτική γραπτή αναφορά και ακολουθεί προφορική εξέταση.

 

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
 Γραπτή Τελική Εξέταση   70%   (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) 
     (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
     (Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας)
     (Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων)
 Εργαστηριακή Εργασία  30%  (Προφορική Εξέταση)
     (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

 

Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

  • Για τα ΜΑ προβλέπεται γραπτή εξέταση μέσω ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών/αντιστοίχισης, ερωτήσεων σύντομης απάντησης και άσκηση με χρήση αριθμητικών δεδομένων, ενώ θα πρέπει να παραδοθεί από τους φοιτητές εργαστηριακή εργασία.
  • Οι φοιτητές που αναλαμβάνουν ομαδική εργασία εξαμήνου (project) εξετάζονται για την ποιότητα της αναφοράς καθώς και προφορικά για το 70% του τελικού βαθμού.
  • Η 1η ενότητα του εργαστηρίου εξετάζεται μέσω παράδοσης ομαδικής γραπτής εργασίας, ενώ η 2η ενότητα εξετάζεται μέσω ατομικής εργασίας. Ο μέσος όρος της επίδοσης του φοιτητή στις 2 γραπτές εργαστηριακές εργασίες προσμετρά για το 30% στον τελικό βαθμό.

Διαμορφωτική αξιολόγηση δεν προβλέπεται.

 

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ν.Φ. Ματσατσίνης, Ε. Γρηγορούδης, Χ. Γαγάνης και Κ. Ζοπουνίδης (2010), «Ανάπτυξη και Λειτουργία Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα.