(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 409 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 9ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 2 | ||
Φροντιστηριακές Ασκήσεις | 2 | ||
Σύνολο | 4 | 5 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού υποβάθρου | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD209/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Εισαγωγή στα προβλήματα οργάνωσης παραγωγής και προγραμματισμού έργου. Μαθηματικά εργαλεία. Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (χωρίς ή με περιορισμούς). Προγραμματισμός χρήσης πόρων, σχέση χρόνου-κόστους. Γενική μεθοδολογία και επιλογή παραγωγικής διαδικασίας. Υπολογισμός αναγκαίου εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού. Συγκεντρωτικός προγραμματισμός: περίπτωση πλήρους απασχόλησης, περίπτωση μερικής απασχόλησης. Χωροταξική διάταξη παραγωγής: συστηματική χωροταξική διάταξη, αλγόριθμοι εναλλακτικών σχεδίων (μέθοδοι ανταλλαγής, γραφική μέθοδος, μέθοδος σχέσεων), εφαρμογές σε Η/Υ (Craft, Aldep, Storm). Εξισορρόπηση γραμμής παραγωγής: Ορισμός μαθηματικού προβλήματος, επίλυση με δυναμικό προγραμματισμό, προσεγγιστικές μέθοδοι (μέγιστης διάρκειας, ranked positional weight). Κύριος προγραμματισμός παραγωγής. Προγραμματισμός απαιτήσεων υλικών.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-Class. | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-Class. |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 26 ώρες | |||
Φροντιστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 18 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 55 ώρες | |||
Σύνολο | 125 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
1. Εισαγωγή στο μάθημα, Μεθοδολογία της Επιχειρησιακής Έρευνας, Μαθηματικά εργαλεία, Βασικές έννοιες θεωρίας γραφημάτων.
2. Δομική ανάλυση έργου, Δίκτυο έργου, Χρονικός προγραμματισμός δικτύου, Χρονική ανάλυση τοξωτού δικτύου, Μέθοδος Κρίσιμης Διαδρομής (Critical Path Method - CPM).
3. Τεχνική PERT.
4. Άμεσο/Έμμεσο κόστος, Βελτιστοποίηση κόστους έργου, Ελαχιστοποίηση διάρκειας έργου (χωρίς και με περιορισμούς).
5. Ελαχιστοποίηση διάρκειας έργου (χωρίς και με περιορισμούς).
6. Προγραμματισμός παραγωγής, Μέθοδος διακλάδωσης και φράγματος.
7. Σχεδίαση παραγωγής, Παραγωγική διαδικασία και ανάλυση προϊόντος, Δυναμικότητα εξοπλισμού και προσωπικού (πλήρη απασχόληση - μερική απασχόληση), Δυναμικότητα εξοπλισμού και προσωπικού (μοντέλα γραμμικού προγραμματισμού).
8. Χωροταξική διάταξη παραγωγής, Συστηματική χωροταξική διάταξη, Αλγόριθμοι και μοντέλα χωροταξικής διάταξης.
9. Εξισορρόπηση γραμμών παραγωγής, Επίλυση με δυναμικό προγραμματισμό
10. Εξισορρόπηση γραμμών παραγωγής, Προσεγγιστικές μέθοδοι επίλυσης.
11. Κύριος προγραμματισμός παραγωγής.
12. Προγραμματισμός απαιτήσεων υλικών, Αλγόριθμος MRP.
13. Επανάληψη και επίλυση αποριών.
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 70% | (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης) | ||
(Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας) | ||||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Ατομική Εργασία | 30% | (Προφορική Εξέταση) | ||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ