(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
2η ΣΧΟΛΗ | |||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Προπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΠΔ 514 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 9ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Εργαστήρια | 2 | ||
Σύνολο | 5 | 5 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ KAI ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD195/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο ρόλος της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σχεδιασμός ζήτησης και προσφοράς σε μια Εφοδιαστική Αλυσίδα. Εφαρμογές και μαθηματική προτυποποίηση. Αλγοριθμική Πολυπλοκότητα προβλημάτων διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας. Το πρόβλημα του περιπλανώμενου πωλητή, το πρόβλημα της συσκευασίας κουτιών. Μεταφορές και διανομή προϊόντων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα. Σχεδιασμός δικτύου διανομής. Κανάλια διανομής. Σχεδιασμός δρομολογίων. Προβλήματα επιλογής στόλου και μεγέθους οχημάτων. Προβλήματα δρομολόγησης οχημάτων. Παραλλαγές προβλημάτων διανομής προϊόντων (χρονικά παράθυρα, πολλαπλά προϊόντα, ζήτηση σε πραγματικό χρόνο, προβλήματα ταυτόχρονης διανομής και παραλαβής προϊόντων). Προβλήματα προγραμματισμού οχημάτων. Προβλήματα προγραμματισμού πλοίων. Προβλήματα δρομολόγησης αποθεμάτων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα. (Απλής περιόδου πρόβλημα δρομολόγησης αποθεμάτων, πολλαπλών περιόδων πρόβλημα δρομολόγησης αποθεμάτων) Προβλήματα χωροθέτησης αποθηκών. Επιλογή τοποθεσίας πώλησης. Προβλήματα επικάλυψης συνόλου. Προβλήματα p-κέντρων και p-μέσων. Προβλήματα εγκατάστασης μίας ή πολλαπλών αποθηκών. Ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και ο ρόλος του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Μελέτες περιπτώσεων πραγματικών προβλημάτων (Μοντελοποίηση, ανάπτυξη, μέθοδος επίλυσης).
Εργαστήρια: Για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος, οι φοιτητές καλούνται να εκπονήσουν μία εργαστηριακή άσκηση σε γλώσσα Προγραμματισμού C ή Matlab, επιλύοντας ένα πραγματικό πρόβλημα σχεδιασμού και βελτιστοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ KAI ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Με φυσική παρουσία |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη διδασκαλία: | Σημειώσεις και παρουσιάσεις των διαλέξεων του μαθήματος στο e-class | |||
Στην εργαστηριακή εκπαίδευση: | Σημειώσεις και παρουσιάσεις των εργαστηριακών διαλέξεων στο e-class Εκμάθηση διαφόρων γλωσσών προγραμματισμού και χρήση τους για δημιουργία προγραμμάτων στο αντικείμενο του μαθήματος | |||
Στην επικοινωνία με τους φοιτητές: | e-mail και eclass . Επίλυση αποριών μέσω τηλεδιάσκεψης |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εργαστήρια | 26 ώρες | |||
Εκπόνηση Εργαστηριακών Ασκήσεων | 21 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 39 ώρες | |||
Σύνολο | 125 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
A. Διαλέξεις
1. Εισαγωγή στην Εφοδιαστική Αλυσίδα
2. Μοντελοποίηση προβλημάτων Εφοδιαστικής Αλυσίδας
3. Ο ρόλος των μεταφορικών συστημάτων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα
4. Προβλήματα Δρομολόγησης Οχημάτων
5. Παραλλαγές Προβλημάτων Δρομολόγησης Οχημάτων
6. Στοχαστικά και Δυναμικά Προβλήματα Δρομολόγησης Οχημάτων
7. Χωροθέτηση Εγκαταστάσεων
8. Θεωρία Αποθεμάτων
9. Χρονοπρογραμματισμός Εργασιών
10. Σχεδιασμός Εγκαταστάσεων Παραγωγής
11. Συστήματα Έγκαιρης Παράδοσης
12. Προγραμματισμός Απαιτήσεων Υλικών
13. Ναυτιλιακή Εφοδιαστική Αλυσίδα
Β. Εργαστήρια
1) Εισαγωγή στις γλώσσες προγραμματισμού που χρειάζονται στο εργαστήριο (Matlab, C, C++,Python)
2) Εισαγωγή στις γλώσσες προγραμματισμού που χρειάζονται στο εργαστήριο Matlab, C, C++,Python (2ο μάθημα)
3) Ευρετικοί Αλγόριθμοι και Αλγόριθμοι Απληστίας με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
4) Εισαγωγή στους Μεθευρετικούς Αλγόριθμους με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
5) Ο αλγόριθμος Tabu Search και ο αλγόριθμος Προσομοιωμένης Ανόπτησης με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
6) Υπόλοιποι Μεθευρετικοί Αλγόριθμοι με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
7) Εισαγωγή στους Εξελικτικούς Αλγορίθμους με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
8) Γενετικοί Αλγόριθμοι και Αλγόριθμος Διαφορικής Εξέλιξης με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
9) Εισαγωγή στους Εμπνευσμένους από τη Φύση Αλγορίθμους με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
10) Ο αλγόριθμος Βελτιστοποίησης Αποικίας Μυρμηγκιών με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
11) Ο αλγόριθμος Βελτιστοποίησης Σμήνους Σωματιδίων με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
12) Άλλοι αλγόριθμοι εμπνευσμένοι από τη φύση με χρήση γλωσσών προγραμματισμού
13) Παρουσιάσεις εργαστηριακών εργασιών από τους φοιτητές
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Γραπτή Τελική Εξέταση | 50% | (Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής / Αντιστοίχιση) | ||
(Ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων) | ||||
Εργαστηριακή Εργασία | 50% | (Δημόσια Παρουσίαση) | ||
(Προφορική Εξέταση) | ||||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Διδασκόμενα Βιβλία
Διεθνής Βιβλιογραφία
Επιστημονικά Περιοδικά